IT w świecie akwarystów

Firma Tropical, działająca na rynku od ponad 35 lat, jest wiodącym w Polsce i jednym z największych na świecie producentów branży zoologicznej. Produkty Tropical dostępne są w kilkudziesięciu krajach świata, na czterech kontynentach: w Europie, Azji, Afryce oraz Ameryce Południowej. Nieustannie wprowadzane udoskonalenia i innowacyjne rozwiązania sprawiły, że Tropical stał się jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie przedsiębiorstw w tej branży. Innowacyjne podejście do biznesu objęło także obszar informatyki. Nowoczesna produkcja wymaga bowiem zaawansowanego systemu informatycznego, który zapewni wydajność i efektywność wszystkich procesów biznesowych.

Nowoczesne i w pełni zautomatyzowane linie technologiczne Tropical umożliwiają wytwarzanie wysokiej jakości produktów. Stale rozwijana oferta liczy obecnie ok. 700 pozycji.

W najnowszym zakładzie produkcyjnym firmy Tropical, wyposażonym w pełni zautomatyzowane linie technologiczne, powstają pokarmy płatkowane i granulowane dla ryb akwariowych i stawowych, gadów, gryzoni oraz ptaków, a także preparaty i testy akwarystyczne. W ramach przeprowadzonej inwestycji powstała jedna z najnowocześniejszych linii produkcyjnej na świecie, zdolna wytwarzać paszę o wyjątkowo rzadko spotykanych do tej pory parametrach.

Do 2011 roku Tropical korzystał z niezależnych aplikacji obsługujących różne obszary działalności firmy, które w związku z jej dynamicznym rozwojem zaczęły być niewystarczające. W związku z tym Tropical rozpoczął poszukiwania systemu, który zapewni obsługę wszystkich kluczowych procesów biznesowych zachodzących w przedsiębiorstwie. Ważnym kryterium wyboru było zapewnienie integracji i spójności danych dla działów sprzedaży, produkcji, magazynu oraz finansowo-księgowego.

Kluczowymi elementami wdrożenia były zapewnienie obsługi produkcji rozlokowanej w dwóch zakładach oraz obsługi procesów handlowych realizowanych przez pracowników działu handlowego, a także przedstawicieli handlowych zarówno w siedzibie firmy, jak również u klientów oraz na giełdach towarowych. Ważnym elementem poszukiwanego systemu było zapewnienie odpowiedniego poziomu obsługi gospodarki magazynowej z zastosowaniem funkcjonalności magazynu wysokiego składowania oraz urządzeń mobilnych.

Wybór padł na system Comarch ERP XL:


Wdrożenie systemu Comarch ERP XL uporządkowało przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi działami, zapewniło integrację wszystkich wydziałów firmy oraz umożliwiło bieżące monitorowanie realizacji zamówień wraz z planowaniem produkcji. Dzięki wdrożeniu dodatkowych funkcjonalności około 40 proc. zamówień rejestrowanych jest bezpośrednio przez klientów firmy. Zaawansowane narzędzia pozwalają na bieżąco analizować kluczowe dane przedsiębiorstwa i podejmować właściwe decyzje biznesowe.

Implementację systemu przeprowadził Partner Comarch – Centrum Technologii Informatycznej z Gliwic.

Tekst zawiera fragmenty cytowane na podstawie materiałów prasowych: www.tropical.pl